Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Roland D-bass 210
[Walis]
Roland D-bass 210 -
Nástroje > Zesilovače > Konkrétní modely
Přátelé, známí a všichni ostatní hudební nadšenci věnující se umění čtyř a více tlustých strun, rád bych vám sdělil něco z aktuálních poznatků o novém přírůstku do mého strojového parku, zvoucí se kombo Roland D-bass 210.
O všech kroutítkách se dá dočíst při troše hledání na webu, takže to opakovat nebudu, jenom na okraj - repro 2x10", neodym, + výškový tweeter, konec pro každý repro zvlášť, takže vlastně tri-amp. kompresor - solid state + simulace lampy (pri vyšších úrovních docela zkresluje, takže imituje přebuzený lampáč), 3 typy zvuku - super flat (více výšek, věrný přenos ze vstupu), vintage (takový nezřetelný huhlání) a modern (klasický V-čko, ždímačka). Tyhle mody se dají ještě zvýraznit přepínačem. Pak má klasický korekce s parametrickýma středama, který fakt reagují i na malý pootočení a samostatnou regulaci tweeteru, která se projeví i na linkovým výstupu... Tlačítko mute (mooc dobrá vychytávka) a volume. Teď ale radši sdělím něco ze svých subjektivních pocitů.
Zkrátka zvuk se dá nastavit od klasického "vintage" huhlání až po totální ždímací metalový masakr. Je teda pravda, že aniž bych hned po vybalení čímkoli točil, po pár tónech sem musel prohlásit "To tlačí jako kráááva"... Díky mechanicko-opticko-elektrické zpětné vazbe přímo mezi reproduktorem a koncákem, zvoucí se "Feed Forward Processing" je tón naprosto konkrétní, srozumitelný a lze ho v kapele snadno "najít". Zkrátka řečeno, pod řevem kytar a mlácením bících se někde v dáli už neozývá hluk jedoucího vlaku v tunelu, ale je to jako hrát se sluchátkama přímo z komba.
Výhodou je taky to, že díky simulaci je zvuk stejný při jakékoli hlasitosti (doma volume stačí na první čárku), která se dá přidat do neskutečných rozměrů (při hraní venku sem ho měl na čtvrtku a bál sem se aby mi zvukař nezačal naznačovat, že to je moc a leze to ven).. Ještě podotknu, že kdybych nevěděl, že je zvuk dělanej digitálně (a to naprosto všechno od vstupu až po reproduktor), vůbec bych to podle poslechu nepoznal a divil bych se, odkud tak dobrej zvuk leze, pořídil bych ke svýmu starýmu zesáku 2x10" bednu a pak bych se divil jakto že to tehraje ani z poloviny tak dobře..
Dalším důvodem, proč jsem tuhle docela neznámou krabici pořídil, je váha cca 25 kg!!! Což je na udávaný výkon 400W docela pohádka oproti starýmu vybavení, kde jenom zesák vážil přes 20 a bedna dalších cca 15. Je fakt, že se dá unýst v jedné ruce za horní madlo a pokud se chytne do obou, dostanete ho kamkoli.
Takže můžu doporučit všem, co hledají jednoduchý, přenosný a "rychlý" kombo, jsou ochotni investovat (bohužel si Roland drží ceny všude stejný.. a chtějí se všude slyšet a pomalu zapomenout, co je to zesák, kombo, bedny atd... a věnovat se jenom pidlikání...
Toť vše, snad jsem navnadil, případně odradil, každopádně je to jen můj subjektivní názor, ale třeba pomůže v rozhodování..
Walis
Roland D-bass 210 -

Přátelé, známí a všichni ostatní hudební nadšenci věnující se umění čtyř a více tlustých strun, rád bych vám sdělil něco z aktuálních poznatků o novém přírůstku do mého strojového parku, zvoucí se kombo Roland D-bass 210.
O všech kroutítkách se dá dočíst při troše hledání na webu, takže to opakovat nebudu, jenom na okraj - repro 2x10", neodym, + výškový tweeter, konec pro každý repro zvlášť, takže vlastně tri-amp. kompresor - solid state + simulace lampy (pri vyšších úrovních docela zkresluje, takže imituje přebuzený lampáč), 3 typy zvuku - super flat (více výšek, věrný přenos ze vstupu), vintage (takový nezřetelný huhlání) a modern (klasický V-čko, ždímačka). Tyhle mody se dají ještě zvýraznit přepínačem. Pak má klasický korekce s parametrickýma středama, který fakt reagují i na malý pootočení a samostatnou regulaci tweeteru, která se projeví i na linkovým výstupu... Tlačítko mute (mooc dobrá vychytávka) a volume. Teď ale radši sdělím něco ze svých subjektivních pocitů.
Zkrátka zvuk se dá nastavit od klasického "vintage" huhlání až po totální ždímací metalový masakr. Je teda pravda, že aniž bych hned po vybalení čímkoli točil, po pár tónech sem musel prohlásit "To tlačí jako kráááva"... Díky mechanicko-opticko-elektrické zpětné vazbe přímo mezi reproduktorem a koncákem, zvoucí se "Feed Forward Processing" je tón naprosto konkrétní, srozumitelný a lze ho v kapele snadno "najít". Zkrátka řečeno, pod řevem kytar a mlácením bících se někde v dáli už neozývá hluk jedoucího vlaku v tunelu, ale je to jako hrát se sluchátkama přímo z komba.
Výhodou je taky to, že díky simulaci je zvuk stejný při jakékoli hlasitosti (doma volume stačí na první čárku), která se dá přidat do neskutečných rozměrů (při hraní venku sem ho měl na čtvrtku a bál sem se aby mi zvukař nezačal naznačovat, že to je moc a leze to ven).. Ještě podotknu, že kdybych nevěděl, že je zvuk dělanej digitálně (a to naprosto všechno od vstupu až po reproduktor), vůbec bych to podle poslechu nepoznal a divil bych se, odkud tak dobrej zvuk leze, pořídil bych ke svýmu starýmu zesáku 2x10" bednu a pak bych se divil jakto že to tehraje ani z poloviny tak dobře..
Dalším důvodem, proč jsem tuhle docela neznámou krabici pořídil, je váha cca 25 kg!!! Což je na udávaný výkon 400W docela pohádka oproti starýmu vybavení, kde jenom zesák vážil přes 20 a bedna dalších cca 15. Je fakt, že se dá unýst v jedné ruce za horní madlo a pokud se chytne do obou, dostanete ho kamkoli.
Takže můžu doporučit všem, co hledají jednoduchý, přenosný a "rychlý" kombo, jsou ochotni investovat (bohužel si Roland drží ceny všude stejný.. a chtějí se všude slyšet a pomalu zapomenout, co je to zesák, kombo, bedny atd... a věnovat se jenom pidlikání...
Toť vše, snad jsem navnadil, případně odradil, každopádně je to jen můj subjektivní názor, ale třeba pomůže v rozhodování..
Walis
Seznam příspěvků:
[cyberpaul]
Re:
Navnadil jsi solidně :-) Škoda že jsem nedávno koupil ESH box, jinak bych o tom přemýšlel. Měl jsem kombo kvůli přenositelnosti, ale za tu dobu co jsem ho měl jsme skoro nehráli. Navíc tam nebyly neodymy, takže bylo dost těžký a pořád jsem se pohyboval na limitu výkonu... Prostě pořizuju zase hlavu a box :-)
Re:
Navnadil jsi solidně :-) Škoda že jsem nedávno koupil ESH box, jinak bych o tom přemýšlel. Měl jsem kombo kvůli přenositelnosti, ale za tu dobu co jsem ho měl jsme skoro nehráli. Navíc tam nebyly neodymy, takže bylo dost těžký a pořád jsem se pohyboval na limitu výkonu... Prostě pořizuju zase hlavu a box :-)
[houdek.z]
Re:
Zrovna vcera jsem brnkal na rolandacky basovy aparaty a hrozne me to prekvapilo.
I ten malej Microcube s 4x8 repro hral moc hezky, zvlast na to nastaveni flat. Jenom pri vyssisch hlasitostech ta mikrokostka uz drncela.
Re:
Zrovna vcera jsem brnkal na rolandacky basovy aparaty a hrozne me to prekvapilo.
I ten malej Microcube s 4x8 repro hral moc hezky, zvlast na to nastaveni flat. Jenom pri vyssisch hlasitostech ta mikrokostka uz drncela.
[Walis]
Test podruhe
Tak jsem mel možnost konečně kombo otestovat "na plnej kotel" a teda pánové (a dámy), osvědčilo se i v doprovodu orchestru obsahujícího sbíječku v kontaktu s činelem a pískovcovým patníkem / litinovými kamny, starým kompresorem zakončeným píšťalou, dočervena vytočeným duem Ducati + Jawa bez výfuku (která se bohužel/dík ke konci zadřela) a to celé završeno rytmickou sekcí kovové tyče a plechového barelu, v mezičase střídáno broušením kovového sloupu flexou...
A v tomhle neskutečném rachotu hlasitosti proudového tryskáče nejen že bylo slyšet, že z komba něco leze, ale dokonce tomu bylo i rozumět!!!!! A to sem měl volume vytočený tak na třičtvrtě, pak už sem se bál o repráky, přece jenom ještě nejsou moc rozhejbaný..
Takže maximální spokojenost...
Walis
Test podruhe
Tak jsem mel možnost konečně kombo otestovat "na plnej kotel" a teda pánové (a dámy), osvědčilo se i v doprovodu orchestru obsahujícího sbíječku v kontaktu s činelem a pískovcovým patníkem / litinovými kamny, starým kompresorem zakončeným píšťalou, dočervena vytočeným duem Ducati + Jawa bez výfuku (která se bohužel/dík ke konci zadřela) a to celé završeno rytmickou sekcí kovové tyče a plechového barelu, v mezičase střídáno broušením kovového sloupu flexou...
A v tomhle neskutečném rachotu hlasitosti proudového tryskáče nejen že bylo slyšet, že z komba něco leze, ale dokonce tomu bylo i rozumět!!!!! A to sem měl volume vytočený tak na třičtvrtě, pak už sem se bál o repráky, přece jenom ještě nejsou moc rozhejbaný..
Takže maximální spokojenost...
Walis
[V.Silver]
Re:
to Microcube mám doma a jsem s tím naprosto spokojen, takže nemám důvod čemukoli výše zmíněnému nevěřit :)
Re:
to Microcube mám doma a jsem s tím naprosto spokojen, takže nemám důvod čemukoli výše zmíněnému nevěřit :)