Diskuse
Diskuse o hudebních stylech, kapelách, hudebních nástrojích, technice hry, aj.
Statistika: 6523 témat | 262 témat bez reakce | 217132 příspěvků | 0 příspěvků / 24 hod | přispělo 3118 uživatelů
Téma: Efekty a smyčky u lamp
[eiffel1]
Efekty a smyčky u lamp -
Nástroje > Efekty
Nevím zda je to jen moje naznalost ale káždy koho se zeptám mi říká něco jineho tak jak to je? Když zapojím třeba Boss ds-1 ne do smyčky ale mezi kytaru a apec je pravda že je to polovodič čili kombo se automaticky stává trandakem?
Efekty a smyčky u lamp -

Nevím zda je to jen moje naznalost ale káždy koho se zeptám mi říká něco jineho tak jak to je? Když zapojím třeba Boss ds-1 ne do smyčky ale mezi kytaru a apec je pravda že je to polovodič čili kombo se automaticky stává trandakem?
Seznam příspěvků:
[batty]
Re: eiffel1
Zajimava myslenka. Zkus odmontovat kryt zesilovace a sleduj co se stane s lampama v zesiku pri zapojeni DS-1 do retezce.
"O švédském spisovateli Augustu Strűnbergovi se dočteme, že byl přistižen jak vyfukuje kouř z dýmky do umyvadla s vodou zkoušeje, zda touto cestou nevznikne zlato. A my si říkáme: "Hle, jak podivínský nápad se zrodil v geniálním mozku". Ale není správnější říci: "Nebyl to Strűnberg, kdo experimentálně zjistil, že vypouštěním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne?" Někdo to totiž vyzkoušet musel. Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: "Tudy ne přátelé"!"
Re: eiffel1
Zajimava myslenka. Zkus odmontovat kryt zesilovace a sleduj co se stane s lampama v zesiku pri zapojeni DS-1 do retezce.
"O švédském spisovateli Augustu Strűnbergovi se dočteme, že byl přistižen jak vyfukuje kouř z dýmky do umyvadla s vodou zkoušeje, zda touto cestou nevznikne zlato. A my si říkáme: "Hle, jak podivínský nápad se zrodil v geniálním mozku". Ale není správnější říci: "Nebyl to Strűnberg, kdo experimentálně zjistil, že vypouštěním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne?" Někdo to totiž vyzkoušet musel. Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: "Tudy ne přátelé"!"
[paax]
Re: batty
myslím, že touto epizodou z filozofie, nebo co je to za šit jsme se taky dostli do slepé uličky, nebo spíš na rozcestí s 247 směry ?:_))
Re: batty
myslím, že touto epizodou z filozofie, nebo co je to za šit jsme se taky dostli do slepé uličky, nebo spíš na rozcestí s 247 směry ?:_))
[paax]
Re: eiffel1
jistě že ne, sice nejsem elektrikář, ale lampa zůstane lampou. Pokud vím já, dělí se zesáky na lampové, polovodičové (čili tranzistorové) a hybridní čili kombinace obého. Déle se zesák dělí na preamp a poweramp, čili "tvořiče" a upravovače signálu jakožto preamp a to co signálu dá tu sílu a výkon čili poweramp, tyto 2 jednotky jsou propojené smyčkou. Může to být i jinak, vše záleží na výrobci. Tak a teď jsme u toho dělení 1. pokud je vše tvořeno lampama, je to celolampa 2. pokud je jedna z těchto částí tvořena tranzistory, je to hybrid a za 3. pokud je vše z tranzistorů, je to tedy tvůj oblíbený tranďák. Ale k jádru věci, i kdyby si měl celolampu, tak kombo se ti logicky nemůže stát tranďák :-))) jen do signálové cesty dáš tranzistor, který má i nemá něco do sebe. Kdyby si čistě teoreticky dal tu DS místo preampu a konec by si měl z lamp, máš z toho hybrida. :_))) Nevím přesně ještli to co píšu má smysl a zní rozumně, ale příjde mi to lepší než foukat kouř do vody. Ovšem co si napsal zní poněkud bláznivě :-)))
Re: eiffel1
jistě že ne, sice nejsem elektrikář, ale lampa zůstane lampou. Pokud vím já, dělí se zesáky na lampové, polovodičové (čili tranzistorové) a hybridní čili kombinace obého. Déle se zesák dělí na preamp a poweramp, čili "tvořiče" a upravovače signálu jakožto preamp a to co signálu dá tu sílu a výkon čili poweramp, tyto 2 jednotky jsou propojené smyčkou. Může to být i jinak, vše záleží na výrobci. Tak a teď jsme u toho dělení 1. pokud je vše tvořeno lampama, je to celolampa 2. pokud je jedna z těchto částí tvořena tranzistory, je to hybrid a za 3. pokud je vše z tranzistorů, je to tedy tvůj oblíbený tranďák. Ale k jádru věci, i kdyby si měl celolampu, tak kombo se ti logicky nemůže stát tranďák :-))) jen do signálové cesty dáš tranzistor, který má i nemá něco do sebe. Kdyby si čistě teoreticky dal tu DS místo preampu a konec by si měl z lamp, máš z toho hybrida. :_))) Nevím přesně ještli to co píšu má smysl a zní rozumně, ale příjde mi to lepší než foukat kouř do vody. Ovšem co si napsal zní poněkud bláznivě :-)))
[fantomasxxx]
Re: eiffel1
To co se říkalo před dvaceti lety, že když zapojíš polovodič k lampě , je z toho tranďák je už dávno pryč. Dneska jsou polovodiče použity skoro ve všech lampových preampech.
Re: eiffel1
To co se říkalo před dvaceti lety, že když zapojíš polovodič k lampě , je z toho tranďák je už dávno pryč. Dneska jsou polovodiče použity skoro ve všech lampových preampech.
[paax]
Re: fantomasxxx
čili všichni hrajeme na polovodičové hlavy :-)), souhlasím, že je ve všem polovodič, ale otázkou je, jak dalece promluví do zvuku jako takového.
PS : před 20 lety se tohle tvrdilo ? Pokud jo, tak zas tak daleko s tím foukáním cig. kouře do vody batty nebyl :-))))
Re: fantomasxxx
čili všichni hrajeme na polovodičové hlavy :-)), souhlasím, že je ve všem polovodič, ale otázkou je, jak dalece promluví do zvuku jako takového.
PS : před 20 lety se tohle tvrdilo ? Pokud jo, tak zas tak daleko s tím foukáním cig. kouře do vody batty nebyl :-))))
[houdek.z]
Re:
No jasne ze tam jsou pouzity poovodice, ale treba na miste aktivnich korekci a jinych "pomocnych" obvodu. Pro hlavni praci se zvukem tam stejne zustava lampa - dynamika, zkresleni. (Teda pokud to neni jak JCM900 kde dohaneli zkresleni polovodicovejma diodama). A polovodice s lampama se muzou vhodne doplnovat viz. Tubescreamer. Pokud zapojis jakykoli polovodicovy zkreslovatko pred apec, muzes vyuzit toho, ze "prekouris" uroven vstupniho signalu a zacnes zkreslovat napul krabickou a napul zesakem, coz u tranzistorovyho komba by byla tragedie. Presne takhle ja pouzivam DSko, kdyz potrebuju v urcitych situacich dosahnou vetsiho a jineho typu zkresleni a castecne zachovat lampovy charakter.
Re:
No jasne ze tam jsou pouzity poovodice, ale treba na miste aktivnich korekci a jinych "pomocnych" obvodu. Pro hlavni praci se zvukem tam stejne zustava lampa - dynamika, zkresleni. (Teda pokud to neni jak JCM900 kde dohaneli zkresleni polovodicovejma diodama). A polovodice s lampama se muzou vhodne doplnovat viz. Tubescreamer. Pokud zapojis jakykoli polovodicovy zkreslovatko pred apec, muzes vyuzit toho, ze "prekouris" uroven vstupniho signalu a zacnes zkreslovat napul krabickou a napul zesakem, coz u tranzistorovyho komba by byla tragedie. Presne takhle ja pouzivam DSko, kdyz potrebuju v urcitych situacich dosahnou vetsiho a jineho typu zkresleni a castecne zachovat lampovy charakter.
[tom05]
Re:
Ahoj. Da se multiefekt typu rp, zoom g2.1u zapojit do efektove smycky lamp. komba? Jestli tam nebude nejakej problem treba s impedanci? Ze je spis urcenej pro zapojeni kytara-efekt-zes, procital sem manualy a je tam jenom toto zapojeni.
Ve smycce bych vyuzival jen modulacni a spozdovaci efekty a na koleji bych ho pouzival na cviceni do sluchatek. Rozhoduju se mezi zoom g2.1u a digitech RP 150.
Diky
Re:
Ahoj. Da se multiefekt typu rp, zoom g2.1u zapojit do efektove smycky lamp. komba? Jestli tam nebude nejakej problem treba s impedanci? Ze je spis urcenej pro zapojeni kytara-efekt-zes, procital sem manualy a je tam jenom toto zapojeni.
Ve smycce bych vyuzival jen modulacni a spozdovaci efekty a na koleji bych ho pouzival na cviceni do sluchatek. Rozhoduju se mezi zoom g2.1u a digitech RP 150.
Diky
[kremator]
Re: tom05
A co máš za kombo? U některých je to bez problémů, u některých to funguje jenom s vybranými mulťáky a u některých vůbec.
Re: tom05
A co máš za kombo? U některých je to bez problémů, u některých to funguje jenom s vybranými mulťáky a u některých vůbec.
[pates]
Re: multiefekt ve smyčce
Pomineme-li názory typu, že to je k ničemu a zmrší to zvuk, zkusili jste někdo připojit třeba Zoom G2 do sériové efektové smyčky celolampy (samozřejmě varianta, kde není impedanční problém) a na čistém kanálu použít booster z mulťáku pro vytvoření zkreslení? Samozřejmě, že se to chystám vyzkoušet, ale nějakou dobu ještě nemohu, neboť momentálně nemám kombo :-(.
Tedy primárně bude G2 ve smyčce jako hromada modulačních efektů a sekundárně by se použil pro přiživení zkreslení.
Tak co? nebo mám zase hloupý dotaz :-)
Re: multiefekt ve smyčce
Pomineme-li názory typu, že to je k ničemu a zmrší to zvuk, zkusili jste někdo připojit třeba Zoom G2 do sériové efektové smyčky celolampy (samozřejmě varianta, kde není impedanční problém) a na čistém kanálu použít booster z mulťáku pro vytvoření zkreslení? Samozřejmě, že se to chystám vyzkoušet, ale nějakou dobu ještě nemohu, neboť momentálně nemám kombo :-(.
Tedy primárně bude G2 ve smyčce jako hromada modulačních efektů a sekundárně by se použil pro přiživení zkreslení.
Tak co? nebo mám zase hloupý dotaz :-)
[rotten77]
OD / Distortion ve smyčce
Zdravímk, budu teď kupovat Boss BE-5, což je takový starší multiefekt (chorus, noise gate, overdrive/distroriton, delay, compressor) a chci ho dát do efektové smyčky (Engl E320 combo), hlavně kvůli efektům (delay, chorus, ...). Přemýšlím, že bych ten overdrive mohl používat na nakopávání sól. Nebude ten OD dělat ve smyčce bordel?
OD / Distortion ve smyčce
Zdravímk, budu teď kupovat Boss BE-5, což je takový starší multiefekt (chorus, noise gate, overdrive/distroriton, delay, compressor) a chci ho dát do efektové smyčky (Engl E320 combo), hlavně kvůli efektům (delay, chorus, ...). Přemýšlím, že bych ten overdrive mohl používat na nakopávání sól. Nebude ten OD dělat ve smyčce bordel?
[Sandon]
Re:
To vis, ze bude... "nakopavani" znamena dat overdrive PRED zkresleni, ne ZA zkresleni. Zvuk, kterej si nastavis na preampu, tou krabickou "prebijes" a bude mit charakter toho Bosse. Mozna vzniknou v urcitych kombinacich nastaveni zajimavy zvuky,ale necekal bych od toho celkovy vylepseni zvuku :-)
Spis pouzvat Bosse na zesileni na sola, to je OK.
I kdyz podle tvyho nicku je mozno soudit, ze asi hledas neco specialniho :-)))
Re:
To vis, ze bude... "nakopavani" znamena dat overdrive PRED zkresleni, ne ZA zkresleni. Zvuk, kterej si nastavis na preampu, tou krabickou "prebijes" a bude mit charakter toho Bosse. Mozna vzniknou v urcitych kombinacich nastaveni zajimavy zvuky,ale necekal bych od toho celkovy vylepseni zvuku :-)
Spis pouzvat Bosse na zesileni na sola, to je OK.
I kdyz podle tvyho nicku je mozno soudit, ze asi hledas neco specialniho :-)))
[Sandon]
Re:
Experimentoval jsem s tim hodne treba v Bossovi GX, tam jde prohazovat dig. preamp a "krabickova" sekce... cokoliv zkreslujiciho pred "obycejnou" krabickou se moc neprojevuje, nebo sapon ne nejak vyrazne, vzdycky je urcujici "zvuk" / EQ krabicky... takze treba TurboDS udelalo ze vsech preampu ten typickej hnusnej nakvaklej T-DS zvuk...
Re:
Experimentoval jsem s tim hodne treba v Bossovi GX, tam jde prohazovat dig. preamp a "krabickova" sekce... cokoliv zkreslujiciho pred "obycejnou" krabickou se moc neprojevuje, nebo sapon ne nejak vyrazne, vzdycky je urcujici "zvuk" / EQ krabicky... takze treba TurboDS udelalo ze vsech preampu ten typickej hnusnej nakvaklej T-DS zvuk...
[RM]
Re: rotten77
Přesně jak píše Sandon - tímhle způsobem bys získal Bossáckej overdive nakopávanej lampovým preampem z Engla! :-D
Jestli chceš overdrivem z mulťáku přikrmit lampy v preampu aparátu, můžeš to udělat třeba s GT-8 (pokud bys chtěl multiefekt Boss). Tenhle procesor má svou vlastní smyčku a v řetězci efektů si můžeš nastavit místo, kde bude smyčka fungovat. Takže zapojení by pak mohlo vypadat asi takhle:
Kytara - IN multiefektu (v mulťáku kompresor, kvákadlo, overdrive, distortion...) nastavená odbočka do smyčky (FX LOOP), SEND smyčky multiefektu - IN ENGL - SEND smyčky ENGLa - RETURN smyčky multiefektu (v mulťáku chorusy delaye, hally... atd.) OUT mulťáku - RETURN smyčky ENGla.
S použitím overdrivu ve smyčce komba tak, jak píšeš, dosáhneš leda toho, že z mulťáku vyrobíš kvalitní kur..č zvuku! ;-)
Re: rotten77
Přesně jak píše Sandon - tímhle způsobem bys získal Bossáckej overdive nakopávanej lampovým preampem z Engla! :-D
Jestli chceš overdrivem z mulťáku přikrmit lampy v preampu aparátu, můžeš to udělat třeba s GT-8 (pokud bys chtěl multiefekt Boss). Tenhle procesor má svou vlastní smyčku a v řetězci efektů si můžeš nastavit místo, kde bude smyčka fungovat. Takže zapojení by pak mohlo vypadat asi takhle:
Kytara - IN multiefektu (v mulťáku kompresor, kvákadlo, overdrive, distortion...) nastavená odbočka do smyčky (FX LOOP), SEND smyčky multiefektu - IN ENGL - SEND smyčky ENGLa - RETURN smyčky multiefektu (v mulťáku chorusy delaye, hally... atd.) OUT mulťáku - RETURN smyčky ENGla.
S použitím overdrivu ve smyčce komba tak, jak píšeš, dosáhneš leda toho, že z mulťáku vyrobíš kvalitní kur..č zvuku! ;-)
[habera]
Re: Zapojení ESH 100 - Boss GT8
Zdar chlapi,jste tady samý hlavy otevřený a proto potřebuji poradit.Hlava ESH 100 hraje sama o sobě velmi dobře,jak čistej tak zkreslenej kanál,po připojení bosse do efektové smyčky se vytratila brilantnost a zvuk je takovej úzkej,nemá šťávu,chci používat jen modulační efekty na dobarvení zvuku,nic víc.Poraďte Vy chytrý hlavy,jak to celý zapojit.díky
Re: Zapojení ESH 100 - Boss GT8
Zdar chlapi,jste tady samý hlavy otevřený a proto potřebuji poradit.Hlava ESH 100 hraje sama o sobě velmi dobře,jak čistej tak zkreslenej kanál,po připojení bosse do efektové smyčky se vytratila brilantnost a zvuk je takovej úzkej,nemá šťávu,chci používat jen modulační efekty na dobarvení zvuku,nic víc.Poraďte Vy chytrý hlavy,jak to celý zapojit.díky